Techniques of a Scarecrow

/A madárijesztő módszerei/

Fabricius Anna

(Hungary / Magyarország)

 
  • A Szent György-hegy neve egybefonódik a szőlőgazdálkodással. Gazdának lenni annyi, mint jelen lenni. Az intenzív jelen levést régen a csőszök végezték, akik saját gyártású kereplőikkel elijesztették a madarakat, vadakat.

 


  • Az úgynevezett buhera építészet sok szőlőföldön jelen van, ahol házi készítésű tárgyak, szalagok szegélyezik a sorokat. A gazda az időben és térben kiterjesztett jelenlétre fókuszál. Úgy használja ezeket a tárgyakat, mint egyfajta hang-és testprotézist, mely a saját jelenlétének hiányát igyekszik pótolni.

 
  • Fotósorozatomban kísérletet teszek arra, hogy ezeket a tárgyakat a gazda a saját testén viselje, mozgásával imitálja a szelet s ezáltal az életre kelt tárgyak gazdáikkal együtt töltik be szerepüket. A fotók lengedező zászlókként kerülnek majd vissza a szőlőföldek közé.

 

Fabricius Anna

  • Fabricius Anna médiaművész (1980) Budapesten él és dolgozik. Doktori fokozatát 2015-ben szerezte meg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen.

    Munkái többek között olyan hazai-és külföldi kiállításokon, intézményekben és fotófesztiválokon jelentek meg, mint a budapesti Ludwig Múzeum, a Magyar Nemzeti Galeria, PHotoespana, Parisphoto, Lodz Photofestival, vagy a Museum of Modern and Contemporary Art, Rijeka.

    Fabricius a kortárs magyarországi képzőművészet egyik legtöbbet utazó, rezidens programokon résztvevő, leginkább mobilis alkotója, aki 2012-ben dolgozott a bécsi MQ21-ben, 2015-ben az RU reyidenseként New York-ban, majd a 2016-os lengyelországi rezidens tartózkodása után 2018 elejét Tajvanon töltötte. Legutóbb az Ostrale21 Biennale rezidenseként dolgozott Drezdában.

    Fabricius a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem óraadó tanára. Munkái több magán-és közgyűjteményben megtalálható. A művészt a TOBE Galéria képviseli.

Previous
Previous

An Altar of Everyday Life

Next
Next

Pissing Point